{"id":448,"date":"2017-11-17T22:02:18","date_gmt":"2017-11-17T20:02:18","guid":{"rendered":"http:\/\/localhost\/?page_id=448"},"modified":"2017-11-21T15:43:59","modified_gmt":"2017-11-21T13:43:59","slug":"is-hukuku-danismanligi","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/infocusdanismanlik.com.tr\/hizmetlerimiz\/is-hukuku-danismanligi","title":{"rendered":"\u0130\u015e HUKUKU DANI\u015eMANLI\u011eI"},"content":{"rendered":"

\u0130\u015f Hukuku Dan\u0131\u015fmanl\u0131\u011f\u0131<\/h3>\n
\n\t<\/div>\n<\/div><\/div><\/div><\/div>
\n
\n\t

Infocus Dan\u0131\u015fmanl\u0131k, i\u015f hukuku kapsam\u0131nda i\u015f akdi devam eden veya sona eren \u00e7al\u0131\u015fanlar i\u015fle kamu otoritesi taraf\u0131ndan yap\u0131lan inceleme ve denetimlere y\u00f6nelik ortaya \u00e7\u0131kabilecek sorunlar neticesinde kar\u015f\u0131lanmak zorunda kal\u0131nacak maliyetleri minimize etmektedir. Bu kapsamda i\u015f\u00e7i-i\u015fveren uyu\u015fmazl\u0131klar\u0131 ile idari para cezas\u0131 al\u0131nmas\u0131 halinde itiraz s\u00fcrecinde teknik ve hukuki destek sa\u011flanmaktad\u0131r.\u00a0Bu kapsamda vermi\u015f oldu\u011fumuz hizmetleri iki farkl\u0131 kategoride siz de\u011ferli m\u00fc\u015fterilerimize sunmaktay\u0131z.<\/p>\n<\/div>\n<\/div><\/div><\/div><\/div>

1. Check-up Y\u00f6ntemi Dan\u0131\u015fmanl\u0131k<\/h3>\n
\n\t

Bu dan\u0131\u015fmanl\u0131k t\u00fcr\u00fcnde, konusunda uzman personelimiz i\u015fyerinizin \u00e7al\u0131\u015fma sistemini, \u0130\u015f Tefti\u015f Kurulu Ba\u015fkanl\u0131\u011f\u0131 \u00e7al\u0131\u015fma usul ve esaslar\u0131na benzer y\u00f6ntemlerle incelemektedir. \u0130\u00e7 denetim olarak da d\u00fc\u015f\u00fcn\u00fclebilecek bu y\u00f6ntemde, i\u015fyeri kay\u0131t ve belgelerinin detayl\u0131 incelemesi yap\u0131larak mevzuata ayk\u0131r\u0131l\u0131klar ortaya \u00e7\u0131kar\u0131lacak, mevcut durum itibari ile i\u015fyerinde \u0130\u015f M\u00fcfetti\u015fleri taraf\u0131ndan denetim yap\u0131lm\u0131\u015f olsa idi\u00a0 ne kadar mali y\u00fck\u00fcml\u00fcl\u00fckle kar\u015f\u0131la\u015f\u0131laca\u011f\u0131 raporlanacakt\u0131r. Buna ek olarak, \u00f6rnekleme olarak se\u00e7ilecek i\u015fyeri \u00e7al\u0131\u015fanlar\u0131 ile bire bir \u00f6zel g\u00f6r\u00fc\u015fmeler yap\u0131larak, i\u015fyeri uygulamas\u0131 haline gelmi\u015f ancak mevzuata ayk\u0131r\u0131l\u0131k te\u015fkil etti\u011fi bilinmeyen hususlar\u0131n tespit edilmesini sa\u011flayarak bunlar\u0131n raporlama i\u015flemini yapmak ve bu \u00f6zel g\u00f6r\u00fc\u015fmeler neticesinde, i\u015f\u00e7ilerin ileride potansiyel \u015fikayet veya dava yoluna ba\u015fvurma e\u011filimlerini gidermek ama\u00e7lanmaktad\u0131r. Raporlama i\u015flemlerinin tamamlanmas\u0131n\u0131n ard\u0131ndan i\u015fverenli\u011fin faaliyet g\u00f6sterdi\u011fi sekt\u00f6re uygun olan alternatif \u00e7al\u0131\u015fma sistemleri olu\u015fturularak i\u015fverenli\u011fin tercihi do\u011frultusunda belirlenen sistemin i\u015fyeri ko\u015fullar\u0131 dikkate al\u0131narak uygulamaya ge\u00e7irilmesi sa\u011flanmaktad\u0131r.<\/p>\n

\u00a0<\/p>\n<\/div>\n<\/div><\/div><\/div>

2. \u0130\u015fverenle Birlikte \u00c7al\u0131\u015fma \u015eeklinde Dan\u0131\u015fmanl\u0131k<\/h3>\n
\n\t

Bu dan\u0131\u015fmanl\u0131k t\u00fcr\u00fcnde check-up y\u00f6ntemi dan\u0131\u015fmanl\u0131kta oldu\u011fu gibi ilk genel tespitin ve \u00e7al\u0131\u015fma y\u00f6nteminin belirlenmesinin ard\u0131ndan, belirli periyotlarda i\u015fyeri kontrollerinin yap\u0131lmas\u0131 ve i\u015fverenli\u011fin ihtiya\u00e7 duydu\u011fu her an uzmanlar\u0131m\u0131z ile ileti\u015fim kurmas\u0131 ama\u00e7lanmaktad\u0131r.<\/p>\n<\/div>\n<\/div><\/div><\/div><\/div>

\n\n
\n\t\n<\/div>\n\n<\/div><\/div><\/div><\/div>

\u0130\u015f Akdi Devam Eden \u0130\u015f\u00e7iler A\u00e7\u0131s\u0131ndan \u0130\u015fvereni Bekleyen Potansiyel Riskler<\/h3>\n
\n\t

\u00c7al\u0131\u015fma ve Sosyal G\u00fcvenlik Bakanl\u0131\u011f\u0131 \u0130\u015f M\u00fcfetti\u015fleri taraf\u0131ndan yap\u0131lan programl\u0131 ve \u015fikayete ba\u011fl\u0131 inceleme denetimleri her zaman i\u015fletmelerin kar\u015f\u0131 kar\u015f\u0131ya kalabilecekleri risklerdendir. H\u0131zla de\u011fi\u015fen ve geli\u015fen toplum ko\u015fullar\u0131, Devlet kurumlar\u0131n\u0131n da bu geli\u015fmelere uyum sa\u011flamas\u0131n\u0131 zorunlu k\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. \u00d6zellikle ileti\u015fim alan\u0131nda kaydedilen geli\u015fmeler, Kamu kurumlar\u0131 a\u00e7\u0131s\u0131ndan da bir tak\u0131m yenilikler do\u011furmu\u015ftur. Bu kapsamda vatanda\u015flar\u0131n Kamu kurumlar\u0131na farkl\u0131 ileti\u015fim kanallar\u0131 vas\u0131tas\u0131yla ula\u015fabilmeleri m\u00fcmk\u00fcn hale getirilmi\u015ftir. \u0130\u015fyerinde \u00e7al\u0131\u015fan bir i\u015f\u00e7inin ALO 170 telefon hatt\u0131 arac\u0131l\u0131\u011f\u0131 ile do\u011frudan \u015fikayetini iletebilmesinin yan\u0131 s\u0131ra, gerek \u00c7al\u0131\u015fma ve \u0130\u015f Kurumu \u0130l M\u00fcd\u00fcrl\u00fckleri, gerekse de B\u0130MER ve C\u0130MER arac\u0131l\u0131\u011f\u0131 ile i\u015fyeri \u00e7al\u0131\u015fma ko\u015fullar\u0131 hakk\u0131nda hakl\u0131 ya da haks\u0131z gerek\u00e7elerle ba\u015fvuruda bulunmas\u0131 her zaman imkan dahilinde bulunmaktad\u0131r. \u00dcstelik \u015fikayet\u00e7i i\u015f\u00e7inin isim bilgilerini gizli tutma hakk\u0131 bulundu\u011fu gibi, i\u015fyerinde \u00e7al\u0131\u015fmayan herhangi bir vatanda\u015f\u0131n da \u00e7al\u0131\u015fma ko\u015fullar\u0131 hakk\u0131nda ihbarda bulunmas\u0131 yine ba\u015fvurunun\u00a0 ge\u00e7erlili\u011fini etkilemeyecektir. Dolay\u0131s\u0131yla i\u015fletmelerin her zaman tefti\u015f ge\u00e7irme riskleri s\u00f6z konusu olabilmektedir. Tefti\u015f edilen i\u015fletmeler a\u00e7\u0131s\u0131ndan en b\u00fcy\u00fck risklerden birisi i\u015f\u00e7i alacaklar\u0131 a\u00e7\u0131s\u0131ndan kendisini g\u00f6stermektedir. \u0130\u015f Hukukuna uygun olmayan \u015fekilde\u00a0 kurgulanan \u00e7al\u0131\u015fma sistemleri nedeniyle, fazla mesai, resmi ve dini bayram tatil g\u00fcnleri gibi \u00e7al\u0131\u015fmalar\u0131n kar\u015f\u0131l\u0131\u011f\u0131 olarak ciddi tutarlarda i\u015f\u00e7i alacaklar\u0131 geriye do\u011fru hesaplanarak i\u015fverenlerin kar\u015f\u0131s\u0131na \u00e7\u0131kart\u0131lmaktad\u0131r. Ancak maliyet olarak daha b\u00fcy\u00fck risk, \u00f6denmeyen i\u015f\u00e7i alacaklar\u0131 nedeniyle 4857 say\u0131l\u0131 \u0130\u015f Kanunu kapsam\u0131nda i\u015f\u00e7i ba\u015f\u0131na uygulanacak idari para cezalar\u0131 ile tefti\u015fi ger\u00e7ekle\u015ftiren m\u00fcfetti\u015f taraf\u0131ndan SGK ve Maliye Bakanl\u0131\u011f\u0131na yap\u0131lacak bildirimler neticesinde, bahsi ge\u00e7en kurumlar\u0131n ge\u00e7mi\u015fe y\u00f6nelik olarak cezal\u0131 tutarlarda tahsil edecekleri sigorta primi ve vergi tahakkuklar\u0131nda kendisini g\u00f6sterecektir. \u00dcstelik SGK taraf\u0131ndan uygulanan cezai i\u015flemler nedeniyle i\u015fverenli\u011fin yararlanm\u0131\u015f oldu\u011fu 5510 ve 6111 say\u0131l\u0131 Kanun gibi yasalardan kaynaklanan te\u015fvik haklar\u0131n\u0131n kesilmesi de ayr\u0131 bir handikap do\u011furacakt\u0131r. Yine i\u015f\u00e7i alacaklar\u0131 d\u0131\u015f\u0131nda kalan konularda da i\u015fin y\u00fcr\u00fct\u00fcm\u00fc a\u00e7\u0131s\u0131ndan mevzuata ayk\u0131r\u0131 olarak planlanan \u00e7al\u0131\u015fma ko\u015fullar\u0131 nedeniyle idari para cezalar\u0131 ile kar\u015f\u0131la\u015fma olas\u0131l\u0131\u011f\u0131 her zaman s\u00f6z konusu olabilecek riskler aras\u0131nda yer almaktad\u0131r.<\/p>\n<\/div>\n<\/div><\/div><\/div>

\u0130\u015f Akdi Sona Eren \u0130\u015f\u00e7iler A\u00e7\u0131s\u0131ndan Do\u011fabilecek Potansiyel Riskler<\/h3>\n
\n\t

\u0130\u015f akdi sona eren i\u015f\u00e7ilerin i\u015fverenlikten olan alacak taleplerini ileri s\u00fcrebilece\u011fi\u00a0 birimler, idari kurumlar olmay\u0131p, yarg\u0131sal mercilerdir. Bu kapsamda i\u015f\u00e7inin ileri s\u00fcrd\u00fc\u011f\u00fc iddia konular\u0131n\u0131 dava a\u00e7ma yoluyla yetkili i\u015f mahkemelerinden talep etmesi gerekecektir. Ancak i\u015f\u00e7inin i\u015f akdi devam ederken \u0130\u015f M\u00fcfetti\u015flerince yap\u0131lan tefti\u015flerde belirli s\u00fcreler esas al\u0131narak s\u00fcre k\u0131s\u0131t\u0131 uygulamas\u0131 s\u00f6z konusu iken, yarg\u0131 mercilerinde g\u00f6r\u00fclen davalarda zaman a\u015f\u0131m\u0131 s\u00fcreleri \u00e7er\u00e7evesinde yarg\u0131lama yap\u0131lmaktad\u0131r. Di\u011fer bir ifadeyle, i\u015f akdi sona eren i\u015f\u00e7inin dava yoluyla elde edebilece\u011fi alacak tutarlar\u0131, i\u015f akdi devam ederken m\u00fcfetti\u015flerin ortaya \u00e7\u0131karacaklar\u0131 tutarlardan \u00e7ok daha fazla olacakt\u0131r. \u00dcstelik, yarg\u0131lama giderleri, alacak \u00fczerinden faiz hesaplanmas\u0131 gibi giderler ek bir maliyet olarak i\u015fverenli\u011fin kar\u015f\u0131s\u0131na \u00e7\u0131kacakt\u0131r. \u0130\u015f\u00e7inin fazla \u00e7al\u0131\u015fma \u00fccreti, resmi tatil \u00e7al\u0131\u015fma \u00fccreti, y\u0131ll\u0131k \u00fccretli izin \u00fccreti, \u00f6denmeyen \u00fccret (ayl\u0131k, agi, yol, yemek, prim, ikramiye v.s.) inin yan\u0131 s\u0131ra, k\u0131dem tazminat\u0131, ihbar tazminat\u0131 gibi tazminat haklar\u0131 i\u015f\u00e7i taraf\u0131ndan talep edilecek ba\u015fl\u0131ca haklardand\u0131r. Yarg\u0131lama s\u00fcrecinde i\u015fyeri bordro kay\u0131tlar\u0131, i\u015f\u00e7ilerin i\u015fe giri\u015f \u00e7\u0131k\u0131\u015f kay\u0131tlar\u0131, tan\u0131k beyanlar\u0131 gibi unsurlar uyu\u015fmazl\u0131\u011f\u0131n her iki taraf\u0131 i\u00e7in de \u00f6nemli delil niteli\u011findedir. Ancak salt bu belgelerin d\u00fczenlenmi\u015f olmas\u0131 ya da tan\u0131k g\u00f6sterilmesi davan\u0131n kazan\u0131lmas\u0131 i\u00e7in yeterli olmamaktad\u0131r. \u00c7\u00fcnk\u00fc bahsi ge\u00e7en delillerin Yarg\u0131tay i\u00e7tihatlar\u0131nda g\u00f6zetilen hususlara uygun olarak d\u00fczenlenmesi gerekmektedir. \u00d6nemli bir risk unsuru da bir i\u015f\u00e7inin davay\u0131 kazanmak suretiyle talep etti\u011fi alacaklar\u0131 elde etmesinin, di\u011fer i\u015f\u00e7iler i\u00e7in de emsal te\u015fkil edecek olmas\u0131d\u0131r. B\u00f6yle bir durum i\u015f akdi sona eren her i\u015f\u00e7i i\u00e7in dava a\u00e7ma e\u011filimine d\u00f6n\u00fc\u015febilecektir.<\/p>\n<\/div>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Infocus Dan\u0131\u015fmanl\u0131k, i\u015f hukuku kapsam\u0131nda i\u015f akdi devam eden veya sona eren \u00e7al\u0131\u015fanlar i\u015fle kamu otoritesi taraf\u0131ndan yap\u0131lan inceleme ve denetimlere y\u00f6nelik ortaya \u00e7\u0131kabilecek sorunlar neticesinde kar\u015f\u0131lanmak zorunda kal\u0131nacak maliyetleri minimize etmektedir. Bu kapsamda i\u015f\u00e7i-i\u015fveren uyu\u015fmazl\u0131klar\u0131 ile idari para cezas\u0131 al\u0131nmas\u0131 halinde itiraz s\u00fcrecinde teknik ve hukuki destek sa\u011flanmaktad\u0131r.\u00a0Bu kapsamda vermi\u015f oldu\u011fumuz hizmetleri iki farkl\u0131 […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"parent":349,"menu_order":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"home-panels.php","meta":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/infocusdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/448"}],"collection":[{"href":"https:\/\/infocusdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/infocusdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/infocusdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/infocusdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=448"}],"version-history":[{"count":24,"href":"https:\/\/infocusdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/448\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":653,"href":"https:\/\/infocusdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/448\/revisions\/653"}],"up":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/infocusdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/349"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/infocusdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=448"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}